Min gamle Fabel!

Det känns ju fantastiskt att det jag skriver läses av Fabel:n på andra sidan atlanten. Men nej, för att svara korekt. Nej det är jag inte. Så mycket har inte hänt sen du åkte. Här har väl egentligen inte mycket hänt. Jag har samma vikt, samma form, samma humör. Mer mens men mindre kläder, för vi har fint väder! Jag har börjat skolan och försöker komma in i någon slags rutin. Har hört av mig till mina gamla dagis jobb och hoppas bli hårt arbetande igen. Dom ringde idag, jag sa nej, jag måste tänka på skolan i första hand. Framförallt föresten, så har jag ju flyttat hem. Källaren är sig lik kan jag meddela, med en extra säng bara, min nya. Som du vet. Lars Winnerbäck har släppt en singel som jag tycker om, en duett med Miss Li. Annars har jag hittat tillbaka till biblioteket och lånar både filmer och skivor som jag avverkar på löpande band. Som fjorton. Men läslusten har jag tappat, jag får ingen ro. Och sena vanor har jag skaffat mig också, sover varken på natten eller dagen. Det resulterar ju i att jag ser mindre pigg ut och känner mig som om en asfaltsplog kör runt i min hjärna. Martina haags bio går upp nu, jag hade fel, hon spelar visst huvudrollen i filmen. Ibland är jag en idiot. Men vi spar filmen till dig. Sanningen är att det ska faras till Grekland, 2000 för en resa. Vi kunde inte motstå. Du är utomlands, Vi med. Snart. Vi blir alla hemma samtidigt. Ett nytt favoritte har jag fått, jordgubb och grädde tror jag det var. Fikade på lille siljan idag, många idioter och mer kända ansikten. Gott kaffe. Indian och jag pratar om att ta en tur på Inlines ihop, men vi får se. När vi kom hem från stan hade Emma haft röj här hemma, 40 vänner på en kräftskiva. barskåpet tömt, alla ölen uppduckna. En inknullad säng. Men jag är inte den som är långrandig, som sig bör. Annars börjar luggen växa nå så för jävligt och du ska få klippa den när du kommer hem. Jag klippte upp min sparöl nu i veckan, växlade in mynten. 580 kronor i enkronor, femmor och tior och några ören. Men annars är sig allt likadant. Inget nytt under solen, som jag brukar säga. För vad har egentligen förändrats sen vi var små, att vi kan gunga högre?
Godnatt Älskade!

Tillägnad min bäste vän och vapendragare, Kvinnan som ger i torra och våta omständigheter, hon som är Fabel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0