"One bloody day"

"Blöder man inte ur den ena så är det den andra" Som jag brukar säga när näsan strejkar och börjar blöda!
Blödde i fredags, blöder nu. (hårt levene, vem?)
Stod vid handfatet och tvättade ansiktet, tänkte på morgondagen - björnar. Tänkte på att en timme egentligen är för kort för både dusch och massäcksgörning + frukost, men att jag inte orkar gå upp tidigare än åtta. oskyldigt stod jag faktiskt och övervägde en raggardusch för att inte  kvävas av min egna gammla partyodör inatt. Då plötsligt jag känner att det rinner till. Blod. Blod är tjockare än vatten heter det visst. Men blod blandat med vatten blir jävligt rinnande och hamnar lätt överallt. Jag fick blod i munnen. I halsen. Men framförallt i näsan, eftersom det är där det gått snett. Jag har nu bytt bommulstuss fem (!) gånger, men känner att det är dags för byte igen.. Lär ju lida av blodbrist, järnbrist, C-vitaminbrist, sömnbrist och bommulsbrist snart. Grattis världen. Här var det blod!

(hade året varit nittionio så hade jag lätt svimmat och fastnat i toalettstolen. men nu är jag äldre och svimar inte längre av att det kommer blod ur någon öppning ur min kropp. tack!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0