Jag blir hellre ensam än lycklig med någon annan

Jag minns när jag sa så till honom en gång. Och han sa Ja.
Var kommer allt patetiska ifrån?
En kärleksask, va! Jag gillar inte ens att pyssla.
Kärleksbrev.
Som om vi levde på brevskrivartiden.
Eller som när jag tittade inte i hans ögon och blev helt tokig och verkligen trodde att jag fanns därinne..


Jag tar tillbaka allt nu, för det sista jag skulle ge dig är min ensamhet.

Och det enda jag vill är att komma tillbaka, inte med honom, utan med någon annan. Landa på planeten kärlek och bara älska.  Ge varandra lyckan. Drunka i våra skratt. Le med solen. Spinna under beröring. Darra av det stora. Dansa i samma takt. Pirra av tanken. Elektrisitet när vi rör varandra.
Två ögon som glöder när vi ser på varandra.

Så var jag där igen, vid det patetiska stupet.
Hoppa?


Kommentarer
Postat av: 99% Flata

Nä. Stanna.

2007-11-19 @ 22:44:11
URL: http://99procentflata.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0