Jag börjar bli blödig, gott tecken

Idag på jobbet blev jag alldeles varm om hjärtat, en femåring sitter och målar när han ser mig komma in på dagis. Han släpper allt han har i händerna och går ut för att möta mig. Hela pojken bara lyser och munnen är lika bred som en banan på tvärkant. "Anna-Maja, du kom, kan vi leka tågbana.." Vi gjorde det och hade det riktigt roligt där på golvet. Plötsligt stannar hela leken av och han slänger sig ner på mina ben och pussar mig på knät. "Jag blir så glad i dig Anna-Maja".

Samma femåring hjälper mig med disken:
Jag: Tack för hjälpen!
Han: Varsgod, Ingen orsak, du är välkommen!
Senare ger han mig en teckning:
Jag: Tack va söt du är
Han: Tack själv fröken!


uppskattning och kärlek på jobbet, så värt!


Kommentarer
Postat av: anna

Å vad gulligt! det är lätt värt att jobba på dagis!

2007-11-02 @ 08:12:45
URL: http://numberfive.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0