Ny snö gamla minnen

Jag minns när snön började tina och snöbollar kastades flitit på oss tjejer på högstadiet, året var 2001 och jag gick i åttan. Ett grabbagäng från 5-6an hade terroriserat oss länge nog tyckte jag och var o-klok nog att utala ett hot:
"den som kastar en endaste snöboll till på mig blir mylad"
Såklart kastade en stackare en sista boll, och jag flög på honom, mylade honom och fick smeknamnet
Maja in action. Hela världens lilla ovän.
(nåja. Bättre än Blommlåda. Fick precis ett sting av dåtidens kännslor - Hata dödstadiet.)

Och på tal om mylning: Varför skrattar tjejer när dom blir mylade?
Är det kul att få snö i munnen? Är det kul att bli blöt? Är det kul att få mask? Är det kul att få ont? Är det kul att få spräckta läppar? Är det kul att få uttorkad hud? Är det kul att bli skrämmd? Är det kul att få snö i nacken? Är det kul att få snö i skorna? Är det kul att springa? Är det kul att halka? Är det kul att få blåmärken? Är det kul att få snö i ögonen?  Är det kul att få blåskatarr? Är det kul att få kalla vantar? Är det så kul att bli mylad att man måste tjuta av skratt?
(Åter igen, hata hata hata högstadiet!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0