Allt man gör har man valt

Det finns så många val här i livet som man måste göra. Dels enkla val som vad man ska äta för mat idag eller vad man ska ha på sig. Men sen har vi också de lite svårare valen, som vem man ska gifta sig med och vad man ska bli. Sen har vi dom där lite mera spontana valen, som vad man ska göra idag eller vilken väg man ska åka för att komma fram. Men vi har också humörsvalen, om du vill vara arg eller glad...
Och så har vi mammavalen:
Det är så väldig många unga mammor som figurerar lite överallt idag. Det är väl på ett sätt inte fel med att vara ung och mamma, men lite knorkat blir det om man tänker efter:
Jag är 19 år och har kompisar som är både lika gammal eller yngre än mig, som är mammor.
Medans jag lever livets glada dagar just nu, så ammar dom sin baby. Jag går på korgen, träffar vänner, jobbar lite var och när jag vill och är allmänt spontan och rolig, medans dom sitter fast med sitt barn. Jag har verkligen inte hittat mannen i mitt liv, och jag kan inte påstå att jag skulle bli överlycklig om han dök upp redan nu, medans dom har satt ihop sina gener med någon som dom nu "måste"  ha kontakt med livet ut. Jag kan göra som jag vill, dom måste göra vad deras barn behöver. När jag går och handlar på hemköp köper jag det jag vill ha, och lägger hellst pengar på annat, medans dom måste handla mat för att mata deras barn.
Jag är fri, dom är fast, livet ut...

Det är konstigt, hur det kan bli ibland, vilka val man ställs inför, och vad koncekvenserna blir.
Jag får hoppas att alla blir lyckliga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0