En sån far, en sån karl, det är tur vi har han!

Jag sitter framför min brasa och bara njuter. Kom precis från en vanlig kvällsmatsätning med pappa och kvinnan. Cirkus kan man också kalla det. Papp sitter och skämtar, kvinnan sitter och pratar om annat, svär och drar några polska fraser då och då. Jag själv bara sitter och skrattar innombords. Underbart att jag får vara en del av kallabaliken.
"nu är det bara att vänta på att försa snöflingan ska falla i skåne så att hela landskapet måste stängas av, sen ska dom ut och plöja alla vägar, med bara en plog. Varje år samma sak, höhö, ett riktigt fjasko! vi får ju vara glada att vi inte bor i katastrof-skåne. Kör försiktigt därnere, du vet att dom inte kan köra bil!"
Kvinnan ska bort i helgen, hon tar med sig katastrofen. Underbart. Äntligen får döttrarna träffa sin rik244785-75igta far. Han försvinner så lätt när kvinnan finns. Hon pratar så mycket, han hör så lite.
"Nu i helgen ska det bara plysas, jag ska bara moja mig och ha det gött, Kanske kommer Nippe så gör vi lite musik. Får jag bara åka å handla imorgon så behöver jag inte gå utanför dörr´n på hela helgen, bara sitta vid datorn, öppna elden och ha näsan i min bok. Jävla kanonbok!"
Lillasyster kommer förhoppningsvis på fredag. Jag tror till och med att jag ska offra lite tid åt att bara vara hemma och känna känslan av förut. Hata allt och leva i det förflutna, ett tag. Kanske kanske att vi till och med får för oss att se på nått spännande ihop soffan, alla tre, smaskandes på lite gammal glass. Precis som förr...
"Nu när husse blir ensam lutar det åt oxfile i hushållet.. Eller tacos.. ååh, va jag ska plysa"

Lille far, om du bara visste vad jag tycker om dig!

Han gjorde en låt till mig när jag föddes, jag länkar honom från min blogg. Vilken sicken kille!
Take a Look, det är min pappa vi snackar om.
http://www.broadjam.com/janns  
http://www.jannsmusic.com

Kommentarer
Postat av: Lillis

gamla pappsen
vår älskade grovsing!

2007-11-01 @ 18:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0