Finns det nått värre sätt att vakna på än fel?

Jag är ledig idag, min klocka skulle ha väckt mig upp 08.00, så blev det inte. Istället vaknar jag av att jag hör massa tissel och tassel utifrån källarhallen. Jag blev förvirrad och trodde det var min födelsedag, för stämningen var precis sådan. Som alldeles innan ens föräldrar ska ta ton och öppna dörren och väcka dig med sång och paket. Det enda konstiga var bara att jag fyller inte år förens i December!
Åter till historien, jag vägrar öppna ögonen utan ligger helt sonka och försöker somna om, då ringer min klocka. Trött som ett as övertygar jag mig själv om att jag är värd en kvarts sovmorgon.
Någonstanns mitt i snoozningen väcks jag dock av att någon står och rycker i min ytterdörr. sotaren.
Det var bara att pallra sig upp, binda hunden och ta en långpromenad.
En och en halv timmes vandrarnde i skog med Ronja, bajsplock och sand. Jag hann också med att gå fel och nästan vilse!
Tack världen för denna underbara morgon, nu ska jag äta min havregrynsgröt och vara så lycklig!
 - För jag är inte den som är bitter!

Kommentarer
Postat av: anna

HAHA! trodde det var min födelsedag! klockrent! LÖRDAG LÖRDAG LÖRDAG!

2007-10-22 @ 11:02:52
URL: http://numberfive.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0