Jag är så rik.

Söndag igen, en vecka har glidit förbi ganska obemärkt och snabbt. Som alltid. Det viktigaste jag gjort denna vecka var nog arbetsintervjun på Clas Ohlson. Vid närmare eftertanke vill jag nästan inte ha jobbet, men kommer bli grymt besivken om jag inte får det. I need!
Annars har jag både pluggat, jobbat, klippt mig och haft fikta dejter!
Men bäst ändå var helgen.
Efter fredagsjobbet åkte jag till min kära mor och syster i djura och där var även Linda och Melle och hälsade på. Åt god mat och lekte med lillgrabben för att sen få somna in brevid värdens sötaste unge, hur nöjd som hellst.
Jag förstår inte hur en sån liten grabb kan få mig att få så mycket känslor. När han låg och klappade mig på kinden, somnade med sin arm på min så gjorde det nästan ont i hjärtat. Det var så fint.
Tänk när man själv får barn, det måste göra  så ont att älska dom!
Sen blev det lördag, efter en vild frukost tog jag bilen och stuvade in mina vänner så åkte vi och hämtade badbutten. Handlade mat. Lagade mat. Pluggade. Sen, bandy i Djura skolas jumpasal, precis som på den gamla goda tiden! Synd att man inte var tio år och "skitbra." Alla gjorde sitt bästa, tills svetten lackades och andningen var inne i tredje fas, då la vi ner och gick hem.
Därhemma stod pajen och väntade på att ätas upp. Butten var fylld med vatten och Hjälten Göran hade eldat åt oss hela dagen, och när vi ätit upp kröp vi äntligen ner. När jag blir rik ska jag sattsa på en balja! Efter diverse alkoholintag och några blöta timmar senare somnade jag utmattad mellan mina nya vänner M & M och sov gott natten ut.
Vaknade upp imorse och hade lite lucköppning, några obehagliga överraskningar fanns på både min, och tyvärr också Jossans kamera. Men, alla kamratgäng behöver en pajas, jag tar på mig det.

Åke Tråk har flyttat och Klas Ågren har jag dumpat, jag mår som en prinsessa helt enkelt.

Lite skrämmande är det dock att vi har tapat upp tre ton vatten som vi badade i och som vi nu bara ska hälla ut på gräsmattan. Hård tanke att tänka att vi kan slösa så, medans andra inte har vatten alls. Synd att man inte kan skicka vattnet till tredje världen, det hade kännts ganska fint.

Eller ja, slöseri och slöseri - är det friskvårdsdag så är det!

Man är aldrig så rik som man är när man har vänner.
 Upplevelser, jag ska börja samla på det. Samla kännslor i en burk, försluta hårt hårt hårt, och någon dag då jag är lite nere ska jag plocka fram mina burkar och öppna dom och bara vara lycklig.

Bli hög på positiviteter.

..Och trotts att jag bara har 112.67 kr kvar på mitt konto så har jag aldrig kännt mig mer fulländad..
pengar underlättar, men man kan bli lycklig för mindre..


Akta dig dagen, nu ska jag fånga dig, igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0