Jag kan ångra varje tår jag spillde på dig

Det är skönt att saker och ting går över. Såren läker ihop. Tillslut återstår bara ärr. Jag är så glad att minnen bleknar, att känslor känns mer avlägsna än Afrika. Att jag varken styrs av kärlek eller hat. Att jag ror själv och kommer långt långt fram. Nu känns mitt liv fruktansvärt bra. Och det har det gjort ett bra tag. Jag är meningen i mitt eget liv, förstår någon vad jag menar? Vissa dagar kan vara tunga. Andra lekande lätta. Visst kan jag svanka, tänka. Älska, hata, äcklas. Men det går över. Jag vet, för jag lever. Jag är fruktansvärt nöjd över mig själv, att jag aldrig lät mig sjunga lika lågt som du. Att jag aldrig lät dig dra ner mig till den riktiga skiten. Verkligheten fick jag smaka på, bita i det sura äpplet gjorde jag.  Men aldrig, aldrig att jag lät någon annan än mig själv vinna. Lät någon annan  Ta kommandot över MIN båt. Jag har min heder och min stolthet kvar. Jag den som kan gå med rak rygg ut och möta världen.  Jag är den som kan stå och se världen med ärliga ögon. Möta världen som en ärlig och underbar människa. Inget helgon, dock en vinnare. Fruktansvärt jävla stolt. Jag blev dragen i smutsen, men jag blev ren. Du kommer alltid förbli en lort.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Viktigt!

2007-10-17 @ 00:24:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0