Säg som det är för den här gången krävs det mer

kommunikation, det är den ledande grejen i livet. Helt klart det viktigaste. Underskattat. Jag tror vi håller på att förlora orden.
I dessa moderna tider snackar inte folk med varanndra, inte på det sättet som vi behöver iaf. Jag tror man måste våga öppna sig, säga vad man tycker, var man står. Det värsta jag vet är folk som är bittra för att det inte blir som dom vill utan att dom sagt vad det är dom vill!
Och hur vi komuniserar idag, SMS, Facebook, MSN, Lunar, Mail, Ja ni vet vad jag pratar om. Det mesta som "sägs" mellan människor idag sker över elektorniken.  Det är livsfarligt, det är skitsvårt!
Alla tolkar allting olika, missförstånd ständigt. Tro rätt, tro fel.
det är svårt att nå fram trotts att vi ständigt går att nå... Hänger någon med i tanken?


En annan grej hände precis:
Mobilen ringer, ett stockholmsnumer, tanken far, vem vem vem? Jag svarar. I luren en kvinna, stockholmska.
-Hej Anna-Maja, vill du börja träna hos oss här på S.A.T.S?
-Vaa?
- Ja du fyllde i ett kort en gång i tiden, vi har kollat upp det nu och om du vill är du välkommen att börja träna här hos oss, vi såg att du bodde i Villa Bellevue på Lidingö...
- nej? Alltså jaa.. eller förut ja, nu bor jag hemma igen. .
Vi snackade på lite om ditten och datten och kom fram till att om jag kommer tillbaka ska jag höra av mig.. Eh va?
Jag älskar att vara eftertracktad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0