Är detta det Sverige vi vill ha?

Pengar. Allt handlar om fucking money!
Jag har inga just nu. 160 kr på mitt konto, och ett liv att leva. Det går inte ihop!
Csn, vilka hycklare. Lovade mig studiebidrag på tisdag. Idag får jag se att så är det inte alls, dom har kommit på att jag inte är berättigad så mycket pengar eftersom jag ändrat min studieplan, - i Augusti!
Tack att ni skickade ut ett beslut och sen snuvade mig på konfektyren.
Ändra sig.
Jaha, och det kunde dom inte kommit på lite lite tidigare, innan jag började spendera pengar jag trodde jag skulle få? Så jävla bränd.
Så fruktansvärt sega.
Och eftersom jag missar utbetalningen denna månad, kommer jag alltså få hoppa på nästa utbetalning om en månad. och då kommer jag få tre månaders studiebidrag. Låter rikt, men sanningen är att jag har hellre pengar nu än om en månad.
För att uttrycka mig i klarspråk. Helvette!

Jag trodde aldrig jag skulle bli den som var den, jag är ju skötsam, arbetsam  och ordentlig, vad får man för det? Varför måste jag lida. Det är som jag alltid har sagt, att vara duktig lönar sig inte.
Hade man varit ett hopplöst fall hade man ju suttit med lägenhet och pengar och säkert ett hyfsat jobb ordnat av kommunen. Tack Sverige för att ni slår ner dom som står!
Jantelagen. Tönt Sverige. Tro inte att du är nått och om det är så att du råkar vara nått så ska du inte tro att du ska tjäna på det. Här är alla lyckade!
Alltid, de svaga vinner på nått vis alltid. Jag ser det fina med ideén jag ser det vackra i tanken. Ingen ska behöva lida, hjälp de svaga, pusha på loosersen. Ge dom jobb, ge dom bidrag, "grattis du har dyslexi men klarade gymnasiet utan ett IG, stependium till dig". Jaha, men den som var bäst fick sitta brevid och titta på och försöka vara lycklig över sina alla MVG. Varför hylla, du är ju stark.
Men sanningen är ju att det är svårt att vara stark när man inte får nån feedback på det.
När alla räknar kallt med att du klarar dig ändå, utan hjälp, utan push utan nått.
Du ska leda, du är bäst. Men inte ska du få beröm för det inte. Du ska bara vara!
Är det inte fel någonstanns?

Men samtidigt.
övriga stackare. Regeringen donderar och tar bort säkerhet på säkerhet. Snart kommer allt att förfalla, man ska inte heller sparka på dom som redan ligger. Jag vet. 
 Kuk kuk kuk, Va skönt det kändes, snart har allt gått åt helvette påriktigt!

ÅH! jag blir galen. Jag får panik. Pengar pengar pengar.
Jag vet att jag klarar mig, jag vet att jag alltid kan trolla fram.
Men det känns så fucking jävla olustigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0