Lördag 1/9

Eller: "The bloody Grekland"
Vaknar upp efter ännu en svettig natt på vårat snåla hotelrum utan AC. Humöret var dock på Topp och vi begav oss raskt ner till sranden, fullt omedvetna om att detta skulle bli resans sjukaste dag!
Väl där letar vi upp våra favoritstolar och betalar 7 euro för att få hänga där. Sjukt skönt! Upptäcker att johanna har blod i näsan. Jävlar vad det ska blodas i Grekland tänkte vi, Jag näsblod, hon näsblod, jag mens, hon mens, jag kliar sönder sår och blöder, hon kliar sönder sår och blöder. A bloody holiday!
Lunchen blev den sedvanliga baguetten och vatten, sen lite glass på det, och hundra dopp i det stora vågande blå!
Allteftersom dagen går blir vi mer och mer partysugna, och bestämmer att förfest på balkongen, det ska vi ha.
sagt och gjort, efter en dusch, besök på super market och en titt i spegeln sitter vi där. party with a walkman on.
   
image9

Utan TV eller radio får man helt enkelt unerhålla sig själv, Mpa och Ipa spela som bäst, ölen sitter där den ska och humöret stegrar för var minut. SMS från Aria. Halsband funnet, vi ses ikväll. Skönt.
Men innan bargatan skulle besegras så skulle vi utfodras. Vårat superställe Helena blir första stopp. Greksallad och vin. Massvis med vin. Och härifrån blir allt svart. Spårar ur. Blir roligare än på länge.
Det börjar med att Joséef ger en ytterst spännande drinkpinne (man, naken med kuk) till våra grannar vid bordet mitt emot (svenskar, 2 par, medelålders, aspackade) kameror tas fram och det ska fotas.. -> Conection för fan. Vi har lika kamera som dom och jag utbrister "typiskt svenskt" och alla skrattar. En väldigt överförfriskad kvinna flyttar över till vårat bord, det visar sig att dom kommer från Smedjebacken och tycker att vi är såååå roliga. Hennes man flyttar efter, och det tråkiga paret går hem. Vi andra beställer in mer vin, öl, Whisky och chattrar mer och mer. Dom älskar oss, Vi älskar oss, Servitörerna älskar oss. Åter igen, Maja och johanna - synd att alla älsar oss!
När vi befinner oss på topp så har joseéf mixtrat lite med drinkpinnarna och kommer med en Jättekuk till Johanna. Stämmninen eggas, och alla dör av skratt. Då trollar han fram sitt ess, mannen med handkuk. 
              image10
Festen blir total och vi känner att vi måste rusa vidare innan det spårar ur totalt. Dessutom håller ju gamlingarna på att både decka och spy. Ansvarstagande som vi är säger vi tack och bock (och tydligen kindpussas) och går!
Natten var ung i en galen feststad och vi ger oss in på bargatan, Hittar Aria och Kalle men blir besvikna, varken halsband eller roliga. Dessutom kommer Aria med dom sjukaste grejerna och Johanna blir sur och går hem.
Jag upptäcker till mitt förtret detta och ilar iväg genom natten för att hämta tillbaka henne.
Men skadan är redan gjord. Hon har lagt sig och  när jag kommer in på rummet vänder hon ryggen till och säger inte ett ord. Jag blir skitsur och gå ut igen. Tillbaka till festen. Ensam svensk tiger på baragata. Arg, upprörd och för stolt för att gå hem för tidigt, vandrar runt och söker kontakt, allt för att oroa johanna. Inte kul, hem igen.
samtidigt surar Johanna vidare, men inser att om jag kommer tillbaka borde hon inte var där. Jävla jag skulle minsan få.. Hon går ner till stranden och sätter sig i melankolin och tycker synd om sig själv. ingen hitt. Hon går hem men jag är fortfarande inte tillbaka. Hon sätter sig på balkongen och börjar titta på korten på oss för att hitta tillbaka till mig, och inse att vår vänskap var mer än så (haha!)
Då kommer jag hem. Ser Johannas ben ute på balkongen men låtsas som ingenting. Kryper ner i dubbelsängen och vänder ryggen till. (jävla stolthet!) Som tur var kom Johanna skuttandes tillbaka och vi skrattade åt våra patetiska sagor. Dessutom visade det ju sig att johanna surade över fel saker och att jag egentligen inte alls var sur..! På Med partydressen och ut igen. Hittade till Rhodos Toxic och dansade några järva danser innan vi beslöt oss för att gå matvägen hem.
Sagt och gjort, efter en god pizzaslise och (!) en kebab släntrade vi hem igen och kom, för ovanlighetens skull, hem ihop. Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0