Måndag 27/8

Eller: "Jag fick en katt att jama till Mig!"
Välkommsmöte på ett café klockan tio. Puckorna försöker slå våra klocka huvuden ihop och tittar på kartan och går åt fel håll. Tack och bock, vi kom i lagom tid för att höra avslutningsapplåderna, men kunde iaf anmäla oss till 2 utflycker vi ville göra. Den första redan Idag!
Förmiddagen flöt fint och när eftermiddag kom var det dags för utflykt nr 1. Vi blev hämtade med buss och sen körde vi iväg över Rhodos för att få uppleva den första stadsrundturen i hela mitt liv.
Guiden var en kvinna från Rhodos som pratade skandinaviska, d.v.s hon hade lärt sig svenska och danska och var så duktig att hon hade klockrena guidningar numera. Totalbra! 
image37

Vi färdades runt i en buss med AC och bara njöt. Besökte en gammal kyrka, jag vågade mig till och med upp i korset och ut på "armen" 18 meter upp i luften. Ballt sa Benny! 
image38 image39 image48

Efter kyrkan köpte vi glass, tyvärr fick man inte äta glass på bussen så det var ju bara att slänga efter två tuggor, pengar i sjön, tack Rhodos! Iaf, bussen snirklade sig vidare till Rhodos stad, först till gamla ruiner, nån estrad med perfekt eko. skitballt var det faktist. Där fanns också den första olympiska arenan, och där dog min kamera. Men, det var bara att bita ihop och hänga på, vidare skulle vi, och destinationen var Old Town, RhodEs. Där vet jag inte vad hon jiddrade om, för nu var det så varmt att jag bara tänkte på hur vi skulle hinna bada innan vi skulle vidare till nästa stopp - Vinprovningen! Svaret kom som ett brev på posten, 30 minuters fri effektiv tid. Jag och Johanna gjorde som vi brukar, handlar först och tänker sen. Vi kastade oss i vattnet och fick gå med blöta badkläder på resten av resam, tack kalas hjärna!
   image41 

Man skulle kunna tro att dagen var till ända här, men så var inte fallet. Resans höjdpunkt var kvar. Vinprovningen.
Vi höll god min och smakade på deras egna vita vin, röda vin, moserande vin, rosé vin, konjak och tillslut, den sedvanliga lilla Ozon. Synd att inget föll oss i smaken och att bussen blev rikgit livad när vi åkte hem!

Kvällen kom och vi tänkte ta oss en bit mat i Ixia och sen krypa till K, utmattade efter dagens bravader. Men så blev det givetvis inte. Vi åt gott på en fin resturang, och råkade såklart beställa in mer alkohol än sig bör en lugn afton. Självklart vaknar partynerven och rätt som det är sitter vi i Taxi påväg mot Rhodos stad och det påstådda Nattlivet!
Tack och bock, glada flickor svänger stjärt till Liveband, en av oss blir för full och kvällen tar slut. Hemma lockade sängen och vi somnade alldeles försent för att vara utvilade och frächa till morgondagens tidiga heldags aktivitet... Tack ozo!
 
            image50                  image51

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0