Jag var inte vinsten på det Lottot

Han: - Maja, faaan. Du är så bra. Sånna som du växer inte på träd . . .
Jag: - Nej, men sånna som du gör!

Imorgon är det måndag igen och jag ska till jobbet och håva in kärlek av mina barn. Det känns rätt gött faktiskt. På matsedeln står det att det blir makkaroner och köttbullar med grönsaker till. Gratis.
Gratis är Gott.

Idag åt jag såndär nötkräm. En brun sörja med nötsmak som man klämmer fram ur en liten vit påse med en gubbe på. Det var som att äta smör med sandpapper i och det slog mig att om barndommen har en smak, så är det nötkräm den smakar. Jag är rätt säker på det.

Min bruna barndom, minnen från ett liv.
Memoarer av Maja.

Det kan bli bra, riktigt bra. En bok med krut i.


På nått sätt tror jag ändå att jag älskar mitt liv!
God Natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0