cyklande husmor hjälper förvirrad taxisnubbe

Första dagen på mitt sommarjobb är avklarat, första dagen av ca 40. Känns rätt bra ändå. Lagerarbete. Brain Killing. Fet Lön. Lätt värt det!  I vilket fall som hellst, efter en hård dag på lagret helt utan sol var jag sådär lagomt ut-sugen när jag kom hem. Så när kvinnan ringer och säger att det väntas post på mig hemma i Styrsjö, ja då snörade jag på mig cykelskorna och gav mig iväg. Huj vad det gick. Jag hade lånat Mr T´s cykel, (fast det vet han inte om än) Så långbacken var inte särskillt jobbig! Väl hemma var jag in och vände, hämta posten och trampade vidare. När det gick som snabbast hoppade plötsligt en farbror rakt ut ur en taxi bil och ropade på mig. Jag tvärnitade och tittade irriterat tillbaka, såg han inte att jag var ute och motionerade? Uppenbarligen inte. Stackarn pratade skånska och hade åkt vilse. Jag fick hjälpa honom så gott jag kunde, men jag menar. Hallå? TaxiSnubbar som åker vilse? Ja ja, snäll som jag är offrade jag tid!

Väl hemma igen återgick jag till mina vardagliga sysslor, husmorstjänst. Jag har precis avslutat ett hopkok till mina små kyklingar. Mätta på jobbet lär vi då bli. I gengäld har dom köpt pizza till mig. Samarbete, att ge och ta. Underbart!

..Nu väntar jag nervöst på svaret om min framtid. Hejja hejja Mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0