det här med trädgårdsarbete..

I helgen tog jag och Johanna på oss arbetarkläder och gick ut i trädgården för lite hederligt trädgårspåtning. Trodde vi. Tyvärr visade det sig att det inte var något för någon av oss. (Kan bero på att ingen av oss hade den minstaste aning om vad vi höll på med) Så efter 30 minuter fumligt famlande med krattor och spadar och grejer gav vi upp och gick in. Detta betyder alltså att om jag inte vill spendera mitt liv i en lägenhet så måste jag skaffa mig en trädgårdsintresserad karl, en trädgårdsmästare eller en sån där hederlig liten tomte på loftet. Att jag själv skulle ge mig ut i landet igen känns inte troligt och sannorlikheten att gröna fingrar plötsligt skulle växa ut är inte särskillt stor så jag ger upp den biten och finner min plats vid spisen istället. Där trivs jag bra och storkok ska bli min grej. Godnatt.


..Trotts att vi ställde in hultsfredstrippen och spenderade helgen på hemmaplan så vart det hur bra som hellst. Både fredag och lördag bjöd på överraskningar och dagen idag avslutades med räkfrossa. Tack rikedom!
synd bara att jag verkar ha vrickat foten och att jag imorgon ska till ClasLagret för att börja min sommarkarriär. Jävla Oflyt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0