Jag äger Stockholm - igen

Jag försöker få in en vana - att gå hem från jobbet.
Det är rikgit skönt och tar mig lite drygt en timme.
Jag går från Östermalmstorg till Liljeholmen, dvs att jag går i genom i princip hela stan.
Ialla fall den viktiga delen av staden Stockholm, och jag älskar det.
Jag går från Ö-torget, ner förbi slottet, förbi Fredrik Reinfelds hem, Rikstan, gamla stan, slussen och slutligen hornsgatan hela vägen hem i princip.

Och det är så vackert.

Idag gick jag (under tidspress eftersom ANDY skulle dinnera med mig!) och bara njöt, jag insåg att jag var så rik på det jag såg. Hur ofta kan och får folk se det vackra jag ser på min promenad hem?
Jag får se kungaslottet, gamla stan och alla mysiga butiker, små resturanger och roliga souvinirsaker, jag får se båtar som lägger ut, bergväggar och vacka bostäder.
Och stockholms första reklamskylt.
Hur mycket är inte det värt, egentligen?

Och att sen få komma till Liljeholmen och möta upp min fina vän Anders för en middag så måste man väl ändå säga att livet är rätt komplett.

Dessutom kommer snart Roger hem och jag ska skynda mig att krypa ner i sängen och värma upp täcket. Jag är dödstrött.

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej Maja!! Vad härligt att du har "just de ögonen" så att du kan se allt det vackra i Sthlm.

Här har vi fått snö i dag. Gruvar mig lite inför morgondagen då jag börjar kl 7. Om det är halt vill säga. Ta hand om er och hälsa till Roger och tjejerna. Kramar mamma

2009-11-05 @ 21:27:28
Postat av: Andersss

Jag med! :D

2009-11-06 @ 00:29:05
URL: http://andystar.blogg.se/
Postat av: mamma

snart får vi äga stan tillsammans!! Ser fram emot det. kramar

2009-11-12 @ 20:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0