Aktivism, javisst!

Idag har jag och Fröken Korpi varit sjukt aktiva, julmarknad med märkvärdiga konstfackare och sen en effetkiv shopping i liljeholmen, både på stadsmissionen och i svensson-affärer!
Försökte dessutom vara duktig och köpa vinterskor, jag vill ha kängor (som alla andra) och hittade ett par fina, eller ja, ett par fina "riktiga" skor och ett par fejk. Fejk var billigast och jag går på den snåla linjen och gick till kassan för att höra vad som egentligen var negativt med dessa trehundrakronor-billigare-skorna, och fick till svar med vass ton att "ja det är ju inte vinterskor direkt".
Sur blev jag och vände på klacken och gick.

Surstruten sitter än utan skor.

Nåväl, ett misslyckande behöver inte betyda att dagen är förstörd, jag köpte nämligen Othello på stadsmissionen och bjöd hem Korpi På te och spel. Jag kan säga så mycket som att Korpi är en dålig förlorare...
Jag är dock en bra förlorare, men också en Bättre Vinnare!

Kvällen avslutade jag i sällskap av mitt hjärta + 7 okända, även för honom alltså!
Livet är kantat av Spännande möten!

Försöker för övrigt få  Roggan att ingå ett parti NattOthello med mig, men han väljer Shrek.
Även om jag lockar med Naket om han vinner - nu är man alltså på plats två i livet, över står ett träsktroll. Det går bra nu.

Livet är ju förunderligt.
God natt!


Tack för en bra match, Korpi! <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0