Och jag påminner mig gång på gång att inget måste vara perfekt.

Det vankas julbak och glöggmingel i våran stora etta utan stolar.
Jag vet inte hur många som kommer, (om någon kommer) Enlig facebook blir vi åtta. Inga problem. Finns det hjärterum finns det stjärterum. Hoppas någon är beredd att sitta på golvet..

Inför en sånhär tillställning går jag ofta i taket, städar, fixar, pustas, flänger hit och dit för att få det att bli bra, typ perfekt. Detta är en bidragande orsak till min utmattningsdepression, att jag hela tiden ger lite för mycket och sätter upp för höga krav för mig själv. Och jag jobbar på att sluta med det, jag jobbar på att tillåta det vara lite skitigt i hörnen.

Jag jobbar varje dag, och säger till mig själv gång på gång att inget måste vara perfekt, världen och dess glans vilar inte på mina axlar.

Eller?

För stämningens skull:



Allternativ stämmning:




Kommentarer
Postat av: Anonym

Vill bara säga att jag älskar dig och jag hoppas ni fick en fin första advent. Ser fram emot julen att få ha mina flickor nära om än bara en kort sekund....

Var rädd om dig min vän Det finns bara en A-M. Pussenokramen ma

2010-11-28 @ 21:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0