gammeln & jag

Jag är som en gammal dam nuförtiden. Så trött och slut och sliten.

Behöver en frukt på maten, en vila på det och kaffe tre gånger om dagen.

Jag tycker att det är skönt att bara vara hemma, och går därför gärna hem efter jobbet och stannar sen hemma.

Jag ser gärna på TV på kvällen och varvar ner.

Jag sover mycket.

Och jag ser (vet?) vart jag är påväg. Och jag vill inte dit igen. Det kan inte bara inte finnas en väg.

Jag måste kämpa.

Om jag orkar hålla ögonen öppna.

I helgen kommer Amanda och Henrik och hälsar på, det besöket passar perfekt. Det blir ingen fest, inget holabalola, inga kraftansträngningar och annat som gör en gammal trött. Amanda är supergravid och det passar ju mitt sinne rätt bra!! Hurra för fina vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0