Hamster-Hjärna

Inatt drömde jag om vår hamster och andra hamstrar.
Jag drömde att andra hamstrar gick i skolan, att det satsades oerhört med resurser på att hamstrarna skulle få höra (lära sig?) engelska och korrekt svenska och matte och allt annat vi människor tvingas lära oss.
Inte för att hamstrarna kunde prata, nej nej, de var som vilka hamstrar som hellst, bara att de gick i skolan.
Jag å min sida var förbannad för att vi slösade skola och resurser och massa massa pengar på dessa små gnagare, andra menade att det var en nödvändig insatts.
Bacon gick inte i skolan. Hon bara myste med mig och höll med om att skola för hamstrar verkar fullständigt meningslöst!

Annars flyter livet som hamster-mamma på rätt bra, lite reserverad fortfarande men samtidigt kallar jag henne för lilla älskling, så jag vet inte. Igår kändes det som vi kom varandra nära - tills hon plötsligt bet (naffsade) mig i tummen. Men jag antar att jag får skylla mig själv då jag luktade rotfrukt om hela handen.
TUmme/Morot? nej, det är inte lätt att se skillnad för en hamsterbäbis inte.
Ett annat djur som hade lite svårt med skillnader var Nasse, familjen looks stora minigris. En gång smaskade han på mina tår, tydligen trodde han det var potatis.
Typiskt att man skulle födas med så rotfruktsliknande kroppsdelar!

Hur som, vi och vår hamster har fått inte lite rutin, varje kväll får hon springa i sin boll på golvet, igår sprang hon mer än nånsin vilket tresulterade i att hon somnade utmattad rätt tidigt och var uppe med mig innan jag skulle till jobbet. Vi språkade en stund innan jag rusade till jobbet, må det bli vår nya start varje dag.  MYS!


Ungefär såhär glad är bacon i sin boll!


ps. idag är det över tjugo kundbesök inbokade i kalendern, det betyder många dörröppningar, mycket kaffe. Alternativt en sju hellsikes massa telefonsamtal och omkorrigering.
Däremellan admin, admin, admin!
Well well well, its a dirty job but someones gotta do it!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0