Leva billigt utan att sluta leva?

Jag och min kära Fabel Look har bestämt oss för en tur till Afrika. En volontärtripp till Ghana oktober till december. Sjukt spännande och lite läskigt också. Men den som lever lär, eller hur var det med det där?

Hur som, min plan nu är att spara pengar, som fan. Något som jag borde gjort tidigare egentligen. Eller ja, jag har ju sparat, en del, men jag har också rest upp och spenderat en hel del tidigare. Till exempel när jag och Rogga var i Tokyo och Australien, sen har vi ju bokat Kroatien också, så guldet går ju åt. Men, nu är ju alltså siktet inställt på Afrika och jag måste lära mig hålla i mina slantar. Det är ju inte lätt alla gånger, men hittills har det gått ganska bra. Och den här helgen blir det lugnt då nästan alla mina vänner är på festival i olika länder = jag kommer inte spendera mycket pengar!! Matlåda till jobbet varje dag, och verkligen bara köpa det alldra nödvändigaste (billigaste). Men det är ju svårt det där ibland, man vill ju inte sluta leva helt och hållet heller...

Nån gång må väl också jag lära mig vara ekonomisk. Ett framsteg tycker jag min SJ bokning var idag ialla fall, Malmö-Leksand 313 kr, i sovvagn. Bra kört!

Det ska nog bli en sommar i år också!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0